Social Icons

MH370: Johor dan Perak berkabung

BENDERA Johor dipasang separuh tiang di Dataran Emas, Muar
Johor Bahru: Bagi menghormati mangsa penerbangan MH370, kerajaan negeri Johor mengibarkan bendera separuh tiang di semua pejabat dan bangunannya, semalam.

Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar bertitah, semua jabatan dan agensi kerajaan serta swasta dikehendaki menaikkan bendera Johor separuh tiang selama sehari bagi menghormati mangsa tragedi pesawat MH370.

Di Ipoh, Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah menitahkan supaya bendera negeri Perak dikibar separuh tiang di negeri itu hari ini bagi menghormati tragedi itu.

“Semua jabatan agensi, institusi, sekolah termasuk swasta perlu berbuat demikian sebagai tanda dukacita negeri dan rakyat Perak kepada kaum keluarga penumpang dan anak kapal pesawat itu,” titah baginda dalam satu kenyataan.

Di Kota Kinabalu, Yang Dipertua Negeri Sabah, Tun Juhar Mahiruddin dalam perutusannya menzahirkan rasa dukacita di atas insiden pesawat MH370.

Di Seremban, Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, bagi pihak kerajaan dan seluruh rakyat Negeri Sembilan berdoa kepada Allah SWT memberikan kesabaran kepada seluruh keluarga yang bersedih,” katanya kepada pemberita ketika melakukan lawatan kerja ke loji rawatan air Ngoi-Ngoi.

No comments:

Post a Comment