Social Icons

Tunku Mahkota Johor jamin tiada tunggakan gaji


Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim memberi jaminan kepada pemain yang mewakili Johor, mereka akan dibayar gaji pada masa yang ditetapkan.

Tunku Ismail Sultan Ibrahim bersama  pemaindan pegawai selepas majlis menandatangani kontrak perjanjian pemain baru. 
Gambar oleh Roslan Khamis
Baginda bertitah pemain bola sepak ini harus dianggap sebagai atlet profesional dan semestinya dilayan seperti itu. Baginda juga merujuk kepada kes-kes di masa lalu di mana ada pemain yang mengadu bahawa mereka tidak menerima gaji.

Tunku Ismail yang mengambil alih jawatan Presiden PBNJ kira-kira 11 bulan lalu, berkata baginda tidak akan bertolak ansur dengan mana-mana penyalahgunaan dana oleh pegawai-pegawai yang akan meletakkan nama negeri dalam status yang buruk.

Sejak baginda mengambil alih jawatan presiden, PBNJ telah dirombak, dengan memilih pemain dan pegawai yang baru dan nama baru untuk pasukan.


Ini termasuk Johor Football Club (JFC), yang kini akan dikenali sebagai Johor manakala pasukan yang dikenali sebagai Persatuan Bola Sepak Johor kini adalah Johor United. (Click)

Baginda memesan, ketika pemain bola sepak berada di padang, minda mereka perlu kepada permainan. Mereka tidak perlu bimbang tentang kebajikan mereka.

"Pemain yang mewakili Johor dan Johor United bukan sahaja perlu menumpukan perhatian kepada permainan mereka, tetapi mereka juga mestilah berdisiplin, memberi komitmen penuh dan mengekalkan integriti mereka pada setiap masa.

"Sebagai pemain atau pegawai mereka harus sentiasa ingat bahawa mereka mewakili Johor,”

"Mereka mesti menjaga diri mereka untuk memastikan nama negeri tidak tercemar. Sesiapa yang didapati bersalah kerana rasuah, mereka akan disingkirkan," titah baginda.

Ketua Polis Johor, Datuk Mokhtar Shariff, yang juga Ahli Jawatankuasa PBNJ telah diberi arahan untuk memastikan bahawa tidak ada unsur-unsur rasuah dalam permainan.

Baginda mahu pasukan Johor yang juga dikenali sebagai Harimau Selatan untuk mengembalikan kepercayaan peminat mereka dan melonjak ke tahap yang lebih tinggi.