Social Icons

Sultan Johor meriahkan Asia Klasika 2013


Kuala Lumpur: Festival Asia Klasika yang diadakan pada hari terakhir New Straits Times Autoshow 2013 (NST Autoshow) berjaya menarik kehadiran ramai pengunjung bagi menyaksikan koleksi kereta klasik termasuk milik Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar.

Keberangkatan Sultan Johor pada majlis itu dengan menaiki kereta Mercedes-Benz jam 11 pagi memberi suntikan semangat serta kemeriahan kepada penganjuran NST Autoshow tahun ini.

Baginda meluangkan masa melawat pameran kereta klasik itu turut menyampaikan piala Sultan Ibrahim kepada pemilik kereta pilihan baginda pada majlis itu.

Penganjuran tahun keempat, Asia Klasika 2013 lebih hebat dengan tema Celebrating Supercar Heritage yang membariskan kereta seperti Aston Martin, Chevrolet Corvette, Porsche 911, Lamborghini, Mercedes-Benz, Bugatti, Ferrari, DeTomaso dan Jaguar.

Lebih menarik lagi pengunjung dapat melihat sendiri koleksi kereta vintage edisi khas Sultan Johor yang turut dipamerkan antaranya Aston Martin Vantage dan Volante, Lamborghini Espada, Jalpa dan LM002 serta kereta Chevrolet Corvette Indianapolis 500 yang dibangunkan pada 1978.