Social Icons

SAMBUTAN HARI KEPUTERAAN SULTAN JOHOR 2016

Yang Dipertua Jumaah Majlis Diraja Johor, Dato' Abdul Rahim Ramli (tengah depan) bersama para jemputan menyaksikan upacara menaikkkan bendera Diraja Johor di Istana Besar Johor Bahru, sempena Istiadat Letak Kerja sebagai tanda simbolik untuk meraikan hari Keputeraan Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

JOHOR BAHRU: Sambutan Hari Keputeraan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar, dimulakan dengan Istiadat Letak Kerja sebagai simbolik bermulanya sambutan berkenaan pada 17 Mac lalu.

Istiadat disempurnakan dengan menaikkan Bendera Istiadat Kerajaan Johor di Tugu Peringatan, Istana Besar, di sini kira-kira 9 pagi.

Upacara menaikkan bendera itu dimulakan dengan pengisytiharan Dato' Penghulu Istiadat, Dato' Latiff Yusuf dan bacaan doa yang diketuai Mufti Johor, Dato' Mohd Tahrir Shamsudin.

Latiff ketika membacakan pengisytiharan berkata, bendera istiadat itu akan berkibar sepanjang sambutan Hari Keputeraan Sultan Johor 2016.

Upacara menaikkan bendera disempurnakan Yang Dipertua Jumaah Majlis Diraja Johor, Dato' Rahim Ramli, diiringi pancaragam Askar Timbalan Setia Negeri (TSN) Johor.

Sejurus bendera dinaikkan, tujuh das tembakan meriam dilepaskan oleh TSN.

Yang turut hadir dalam istiadat berkenaan ialah Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Ismail Karim; Ketua Polis Johor, Dato' Wan Ahmad Najmuddin Mohd; barisan EXCO kerajaan negeri, ketua jabatan dan wakil agensi kerajaan.


Pada 23 Mac, 2016, DYMM Sultan Johor dan juga DYMM Permaisuri Johor serta Paduka Putera dan Puteri berkenan menghadiri Majlis Jamuan Teh bersama Rakyat di Dataran Bandaraya Johor Bahru, jam 3.00 petang. Seluruh rakyat Negeri Johor dipersilakan hadir bagi memeriahkan majlis ini.

Beberapa majlis sambutan juga telah dirancang dan akan berlangsung dari 23 Mac hingga ke 3 April 2016 di Dataran Bandaraya Johor Bahru.

1 comment:

  1. DARI PAK SUNANG Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui AKI DARMO saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan AKI DARMO,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan AKI DARMO yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti, AKI DARMO juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penglaris jualang silahkan hubungi AKI DARMO di 082-310-142-255 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya –ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI -http://pendidikan-merangin.blogspot.co.id

    ReplyDelete