Social Icons

SULTAN JOHOR BERBICARA BERKENAAN FACEBOOK



Adakah teknologi menyediakan platform bagi rakyat Malaysia untuk menjadi lebih dekat dengan kerabat? Apakah kebaikan dan keburukan? Apakah blog yang Tuanku ikuti?

Saya cuba untuk menyesuaikan diri dengan teknologi. Malah, kadang-kadang saya juga membaca ruangan gosip. 

Saya tidak ikuti mana-mana blogger, tetapi saya mempunyai akaun Facebook dibawah akaun Ibrahim Ismail. Saya kadang-kadang melakukan pandangan melaluinya, tetapi tidak mengulas. 

Saya layari Facebook kerana ingin tahu bagaimana ia berfungsi. Bagaimanapun bila saya tidak membalas, "kawan" mula berasa bimbang. Sekarang saya mula menerima rakan-rakan, tetapi tidak membalas mesej yang mereka hantar. Mesti ada yang kecil hati, sesetengahnya mungkin tersinggung.

Ya, Internet adalah satu platform untuk rakyat menjadi lebih dekat dengan kerabat. Tetapi adalah mustahil untuk menjawab semua soalan-soalan mereka, perlu ambil masa yang panjang. Dan kadang-kadang melalui komen boleh menjadi salah faham. Adalah lebih baik berjumpa dan bersemuka.

Tetapi saya fikir, membina satu laman web adalah lebih baik. Sebagai contoh, laman web 'British Monarchy' dan 'Prince of Wales'. Laman web ini memberi info berkenaan apa yang kerabat ini lakukan, termasuk di mana mereka pergi, siapa mereka bertemu. Jadi, saya lebih suka untuk mempunyai sesuatu seperti itu di mana rakyat boleh berkongsi dan melihat sendiri apa yang telah saya lakukan dan sedang lakukan.


P/S: KINI ANDA BOLEH KOMEN DI BAWAH ENTRY